כלי פריטה תשחץ

כלי פריטה פתרונות תשחץ / תשבץ

פתרון של 3 אותיות – עוד, נבל, צ'לו, סאז (כלי פריטה נפוץ בחבל הבלקן)

פתרון של 8 אותיות: מנדולינה – כלי פריטה בעל שמונה מיתרים בודדים (4 זוגות) ממשפחת הלאוטה קצרת הצוואר.

פתרון של 4 אותיות – בנג'ו – מכלי המיתרים מסוג של כלי המיתר, שמקורו בתרבות האפרו אמריקאית, עם שורשים בכלי נגינה אפריקניים מסורתיים, לירה, קוטו, סיטר, קורה, קנון, ציתר.

פתרון של 6 אותיות – מנדולה, קאבוסי, בוזוקי מכיל ארבעה זוגות מיתרים אשר משמשים במוסיקה הים תיכונית והיוונית,.

פתרון של 5 אותיות – שמיסן, גוסלי,  צ'מבלו, גיטרה – כלי פריטה שכיח מקבוצת כלי המיתר. הנגינה עליה מתבצעת בעזרת מפרט או אצבעות, לאוטה, קנטלה, קתרוס, צ'רנגו, קאנון, בגלמה.

פתרון של 7 אותיות – קונטרבס – מכונה בעברית בטנון, כלי נגינה עם מנעד מאוד נמוך ממשפחת כלי הקשת כמו צ'לו, ואורכו כמחצית מהקונטרבס, בללייקה, יוקלילי.

כלי פריטה תשחץ

למה חשוב להתאים כלי פריטה תשחץ לילדים?

משמעותי להתאים לילדים את כלי הנגינה בהתאם ליכולות שלהם ולשלב לפי קצב ההתפתחות שלהם. ילדים שלא יצליחו להפיק צלילים מכלי הנגינה שרכשתם להם, לא ירצו להמשיך לנגן עליהם. הרבה כלי פריטה תשחץ מתאימים אף לילדים מאוד קטנים, בשל הפשטות של ההפעלה שלהם, בעוד כלי נשיפה, מקלדת, קשת או סגנון מוזיקלי והמון כלי פריטה מתאימים לילדים קצת יותר גדולים, שהקואורדינציה שלהם מאפשרת להם להפיק מכלי הפריטה הנאה וצלילים.

כלי הנגינה נחלקים לקבוצות של – כלי קשת, מקלדת, נשיפה, או לחלופין כלי פריטה. כלי נגינה אחרים מחייבים סדרה יותר מורכבת של פעולות, ומכיוון שכך מפתחים בקרב הילדים תיאום עין יד וקואורדינציה. כלי פריטה תשחץ לילדים עשויים מעץ עם מתכת, פלסטיק, עץ, כלי נשיפה כלים קטנים או גדולים. ועתה נפרט לכם את סגנונות כלי הנגינה שיש כיום לילדים,  ומה זה אומר בכלל –

  • כלי נשיפה – משרוקיות, צפצפות, או חצוצרות, הם כלים חביבים וקלים להפעלה. בדיוק כמו כלי מקלדת, אף כלי הנשיפה מכילים לחצני שסתום ועוזרים לפיתוח המוטוריקה העדינה של הילדים. כלי נשיפה יוצא דופן הוא המלודיקה, סוג של אורגנית קטנה אשר מופעלת על ידי נשיפה ומשלבת תכונות של כלי נשיפה וכלי קלידים.
  • כלי קשת – אלו הם כלים מורכבים לנגינה, כינורות וכיוצא בזאת, ובשל כך הם לא מתאימים לילדים קטנים. ילדים גדולים יותר, בעלי קואורדינציה מפותחת, עשויים ליהנות מכינור צעצוע. מצאו עוד פתרונות תשבצים – סגנונות מוזיקלים נוספים, כלי הקשה שונים, פתרונות לפיס מד׳ אותיות.
  • כלי הקשה- הם תופים, קסילופונים, מצילות, פעמונים ורעשנים למיניהם. כלים אלו הם הקלים במיוחד להפעלה. הילדים יכו בכלי הקשה והם בתורם ישמיעו רעש. ישנם סוגים רבים של רעשנים מעץ או מפלסטיק, שהם זולים ונוחים.
  • כלי פריטה – גיטרות למיניהן. כלי פריטה הם נחמדים ומגוונים, וילדים יכולים ליהנות מהם מאוד. חשוב לקנות גיטרה המתאימה לגודל הילד, בגלל שכלי פריטה מוחזקים באמצעות הילדים וממש לא מונחים לפניהם, כמו לדוגמא – אורגנית . גיטרה גדולה מדי לא תהיה להם נוחה והילדים  לא יצליחו לנגן בה.
שתפו:

:חפשו עוד פתרונות