ספר של מנחם בגין תשחץ

ספרים של מנחם בגין פתרונות תשחצים – תשבצים

פתרון 3 אותיות: המרד – ספר מאת מנחם בגין – זכרונות לגבי הארגון הצבאי הלאומי
פתרון 6 אותיות: במחתרת

פתרונות ספר של בגין 2 מילים ומעלה

6, 5 – בלילות לבנים
מורי, זאב ז'בוטינסקי

שמאלנות, לאמנות, לאמיות
השקפת חיים והשקפה לאומית

ספר של מנחם בגין תשחץ

מנחם בגין – מדינאי ישראלי וחתן פרס נובל

מנחם בגין (1913-1992) היה פוליטיקאי, מדינאי וראש ממשלה ישראלי רב השפעה, שמילא תפקיד מכריע בעיצוב ההיסטוריה של ישראל.
עוד מהדורות ספרים מאת מנחם בגין:
המרד (זכרונותיו של מפקד הארגון הצבאי הלאומי) לספר המרד יש מס׳ מהדורות, ובינהם המרד (מהדורת אחיאסף 2003) – זכרונותיו של מפקד, מהדורה עם רקוע נחושת של סמל האצ"ל הארגון הצבאי הלאומי.
בלילות לבנים (קורותיו של אסיר ציון ברוסיה)
ספרי במחתרת יש 11 מהדורות, חלקם חדשות, כתבים יש כרכים א׳, ב׳, ג׳, ד׳.

בגין היקר נולד בפולין והצטרף בצעירותו לתנועה הציונית, ולבסוף הפך למנהיג האצ"ל, ארגון צבאי יהודי. בשנת 1944 הורה בגין להפציץ את המפקדה הבריטית במלון המלך דוד בירושלים.

לאחר הקמת מדינת ישראל ב-1948, עבר בגין ממנהיג צבאי למנהיג מדיני. הוא הקים את מפלגת הימין הידועה בשם חרות (ששמה שונה מאוחר יותר לליכוד) ושימש כמנהיגה במשך קרוב לשלושה עשורים. הקריירה הפוליטית של בגין הגיעה לשיא כשהיה לראש הממשלה ה-6 של ישראל ב-1977.

מורשת מנחם בגין – הסכם שלום עם מצרים

אחד ההישגים המשמעותיים ביותר של מנחם בגין היה תפקידו החיוני במשא ומתן על הסכם שלום בין ישראל למצרים. ב-1978 הוא השתתף במשא ומתן בתיווכו של נשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר בקמפ דיוויד. דיונים אלה הביאו לחתימת הסכמי קמפ דייוויד בספטמבר 1978.

ההסכם הניח את היסודות לעידון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל למצרים, הישג היסטורי זה זיכה את בגין ונשיא מצרים אנואר סאדאת בפרס נובל היוקרתי לשלום ב-1978. לגבי חצי האי סיני, קביעת הסדרי ביטחון ויצירת מסגרת לשיתוף פעולה עתידי בין שתי המדינות.

מחויבותו של בגין לגיבוש שלום התרחבה מעבר ליחסי ישראל-מצרים. עם זאת, כהונתו כראש ממשלה התמודדה גם עם אתגרים משמעותיים כמו מאבקים כלכליים פנימיים, אלימות מצד ארגונים פלסטיניים ויחסים מתוחים עם מדינות שכנות כמו לבנון.

למרות המחלוקות סביב שנות הלוחמנות הראשונות שלו, מנחם בגין זוכה להכרה רחבה בזכות תרומתו העצומה כמדינאי ישראלי. הוא מילא תפקיד מרכזי בעיצוב הנוף הפוליטי של ישראל. מאמציו להשגת שלום היוו תקדים למשא ומתן עתידי באזור. מורשתו של מנחם בגין נמשכת בוויכוח, אך מחויבותו לביטחונה ולשגשוגה של ישראל נותרה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הישראלית.

שתפו:

:חפשו עוד פתרונות